Pacjent ubiegający się o uzyskanie dokumentacji medycznej* w formie kserokopii zobowiązany jest do złożenia wniosku osobiście w rejestracji lub pocztą na adres Naszej placówki. Ośrodek ma na przygotowanie ksero dokumentów 5 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
Reklamacje oraz skargi należy zgłaszać osobiście lub w formie pisemnej i adresować do kierownika działu którego dotyczą.
W trakcie ustalania terminu zabiegów, pacjent zawsze otrzymuje na kartce informacje co powinien mieć ze sobą
w dniu rozpoczęcia zabiegów. W każdym przypadku jest to ręcznik bądź prześcieradło jednorazowe oraz
koniecznie obuwie na zmianę (klapki, buty - czyste do ćwiczeń czy poruszania się po sali).
Pamiętaj, aby zadbać o czystość i higienę osobistą przed zabiegami. Jest to niezwykle ważne dla komfortu pracy
pesonelu oraz innych pacjentów.
W rejestracji przychodni istnieje możliwość zakupu jednorazowych ochraniaczy na buty, prześcieradeł
jednorazowych.
Jeśli pacjent dostał skierowanie na ćwiczenia grupowe – fizjoterapeuta zawsze dostosuje poziom trudności
wykonywanych ćwiczeń do możliwości grupy, a także do dysfunkcji, z którymi się oni zgłosili - wtedy ćwiczenia
(ćwiczenia na matach, z piłką gimnastyczną, przy drabinkach itd.) nie powinny powodować bólu.
Jeśli natomiast pacjent ma zaplanowane indywidualne terapie z fizjoterapeutą – wszystko zależy od technik
i metod terapeutycznych, którymi pracuje dany rehabilitant i które uzna za najbardziej skuteczne. Każdy
z terapeutów - używa różnych technik, ale dąży do tego samego celu. Istnieje grupa metod, które oscylują
w granicach bólu, ale fizjoterapeuta zawsze kontroluje reakcje organizmu pacjenta, nie robi się niczego "za
wszelką cenę".
Żeby zlokalizować problem bólu, jego specyfikę, czasem niezbędne jest wykonanie tzw. testu prowokacyjnego,
który może chwilowo nasilić reakcje bólowe, ale nie jest wykonywany "na siłę". Często podczas już samej terapii,
fizjoterapeuta może trafić na tzw. punkty spustowe mięśni (włókna mięśniowe o wzmożonym napięciu), których
uciskanie może być dosyć nieprzyjemne i często pod wpływem ucisku "przenoszą" odczucia bólowe do innego
miejsca.
Są również techniki praktycznie bezbolesne - opierające się na anatomii powięzi (specyficzna łącznotkankowa
"sieć" oplatająca narządy wewnętrzne, poszczególne grupy mięśniowe czy stawy) - do jej rozluźnienia używa się
zazwyczaj delikatnego nacisku i niewielkiej siły.
Nie. Możesz zgłosić się z dowolnym problemem bez skierowania do magistra fizjoterapii i on zaplanuje proces
powrotu do zdrowia czy podpowie co zrobić, by uniknąć w przyszłości dolegliwości, np. bólowych. Ważne, byś
na wizycie miał ze sobą pełną dokumentację medyczną, czy to wypis ze szpitala czy kopię badań z opisem itp.
Koszt wizyty fizjoterapeutycznej obowiązuje zgodnie z cennikiem. Zabiegi odbędą się zgodnie z wyznaczonym
terminem.
Jeśli posiadasz już eSkierowanie od lekarza i zdecydowałeś się nie czekać na odległe terminy na NFZ,
wystarczy, że zgłosisz się na wizytę fizjoterapeutyczną, z informacją, że zabiegi będą realizowane odpłatnie, w
naszej przychodni i wtedy fizjoterapeuta zrealizuje je zgodnie z eSkierowaniem oraz wyznaczy dogodny termin.
Taka wizyta jest nieodpłatna.
Należy niezwłocznie zgłosić ten fakt fizjoterapeutom telefonicznie pod nr 58 623 33 60, 58 623 33 57 lub
mailem na: krasicki@drkrasicki.pl
Pacjenci czynni zawodowo będą proszeni o dostarczenie zaświadczenia od lekarza pierwszego kontaktu
czy w przypadku wypadku, innego nagłego zdarzenia zdrowotnego - wypisu z SOR. W przypadku innych
zdarzeń losowych, prosimy o informację. Jeśli choroba ma miejsce podczas zabiegów, dni zabiegowe
zostaną oddane w miarę możliwości organizacyjnych w wyznaczone dni. Jeśli zdarzenie ma miejsce przed
rozpoczęciem zabiegów, należy niezwłocznie poinformować przychodnię, aby była możliwość ewentualnej
zmiany terminu zabiegów.
Tak, wykluczając wyjątkowe sytuacje po konsultacji z fizjoterapeutą.
Pacjent powinien przygotować ręcznik oraz obuwie na zmianę.
Pamiętaj, aby zadbać o czystość i higienę osobistą przed masażem dla komfortu pracy masażysty.
eWUŚ (Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców) to system umożliwiający natychmiastowe
potwierdzenie prawa pacjenta do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Jest
zawsze weryfikowany na dany dzień.
Wystarczy, że podasz w rejestracji głównej przychodni swój numer PESEL i potwierdzisz swoją tożsamość
jednym z wymienionych dokumentów: dowodem osobistym tradycyjnym ( w postaci karty plastikowej),
paszportem albo prawem jazdy, dowodem osobistym w aplikacji mObywatel (seria i nr dowodu w aplikacji
również się od tego tradycyjnego), a w przypadku dzieci objętych obowiązkiem szkolnym, do ukończenia
18. roku życia - aktualną legitymacją szkolną.
Jeżeli NFZ nie potwierdził Twoich uprawnień, a wiesz, że masz do nich prawo (pracujesz zawodowo, jesteś
emerytem, uczniem) możesz je potwierdzić poprzez:
Konieczna jest weryfikacja uprawnień wszystkich osób ubiegających się o uzyskanie świadczeń opieki
zdrowotnej, także dzieci. Jeżeli zostało zgłoszone do ubezpieczenia zdrowotnego, to ma prawo do świadczeń
finansowanych przez NFZ. Dokumentem potwierdzającym będą: oświadczenie opiekuna ustawowego bądź
komplet dokumentów dla opiekuna ZUS ZUA, ZUS ZCNA i ostatni IMIR od pracodawcy.
W przypadku, kiedy dziecko do 18 roku życia jest członkiem rodziny osoby nieubezpieczonej, za jego leczenie
zapłaci budżet państwa. Tylko wtedy jednak, gdy dziecko jest obywatelem polskim.